En riktig vår-dag idag

Vilken underbar vår-dag det har varit. Och Ludde har hjälpt sin pappa med att räfsa gräsmattan och samlat upp skräpet i sopsäckar oxå. Men det tog nog musten av han. Han somnade redan vi halv 7, även jag känner mig trött (för en gångs skull så här tidigt). Imorgon står det städning av huset och ev. kolla på när Sibbhult möter Nävlinge i Glimåkra. Men det beror på värdet.

Efter snart nu 6 månader som man har bott själv, har sina för- och nackdelar. Fördelen är att man har ingen att slåss med om fjärrkontrollen. Nackdelen är att man har fått sömnproblem. Det kvittar att man håller på att somna i soffan runt 9 varje kväll, väl när man har kommit i säng så blir man klar vaken och somnar inte förän mellan 12-1 om nätterna av trötthet. Undra om det beror på ensamheten man har eller om man inte tröttar ut sig tillräckligt. Den bästa känslan när man somnar är att ha nån att hålla om och somna in med. Men den känslan kommer väl nån gång tillbaka.

Nu hoppas jag på att jag kommer att somna. Har en känsla av att Ludde kommer tidigt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0